Åhléns

Vi har tillsammans med Åhléns tagit fram ett helt nytt upplevelsebaserat koncept för skönhet. Konceptet bjuder på lekfullhet och hög detaljnivå, med en grundidé som bygger på att inspireras och hitta nya produkter samtidigt som du enkelt hittar dina invanda favoriter. Åhléns vill bjuda in till något extra som gör besöket unikt, lärande och extra värdefullt. Säljstationer, öppna loger, produktmöbler och kassadiskar presenterar varor och möjligheter i nya kombinationer och sammanhang. Det nya skönhetskonceptet älskas av kunderna som känner att Åhléns förstår både deras behov och deras drömmar. Konceptet implementeras nu över hela kedjan.
Med ökande krav från alltmer kräsna konsumenter behövde Åhléns City en starkare egen identitet i varuhusets fysiska miljö. Med avstamp i ett basmöblemang i skandinaviska toner har Koncept gjort uttrycksfulla tillägg och utvecklat nya retailkoncept för ökad försäljning. På Åhlens Barn skapades en sagovärld i ögonhöjd för barn med kampanjytor formade som djur och ett överblickbart utbud för vuxna. I hemavdelningen navigerar nu kunder mellan tydligt skyltade och välmatade avdelningar med drömhemmet som inspiration. En välförtjänt paus i shoppingen erbjuder Restaurang Voltaire med vegetarisk mat till hälsomedvetna besökare.
Samma medvetna kunder kan fylla på träningsgarderoben på avdelningen Å Sport och Balans, som är ett helt nytt erbjudande med unik inredning för en modemedveten och sund shoppare.

Projektfakta

Beskrivning: Butikskoncept

Uppdrag: Konceptuell idé och interiör design

Kund: Åhléns

År: 2015

Mer

Pressförfrågan

Besök Åhlens här

Projekt