Åhléns

Med ökande krav från alltmer kräsna konsumenter behövde Åhléns City en starkare egen identitet i varuhusets fysiska miljö. Med avstamp i ett basmöblemang i skandinaviska toner har Koncept Stockholm gjort uttrycksfulla tillägg och utvecklat nya retailkoncept för ökad försäljning. På Åhlens Barn skapades en sagovärd i ögonhöjd för barn med kampanjytor formade som djur och ett överblickbart utbud för vuxna. I hemavdelningen navigerar nu kunder mellan tydligt skyltade och välmatade avdelningar med drömhemmet som inspiration. En välförtjänt paus i shoppingen erbjuder Restaurang Voltaire med vegetarisk mat till hälsomedvetna besökare.
Samma medvetna kunder kan fylla på träningsgarderoben på avdelningen Å Sport och Balans, som är ett helt nytt erbjudande med unik inredning för en modemedveten och sund shoppare. För den som söker en annan typ av avkoppling finns Café Å Lait - ett franskt patisserie som redan hunnit bli en stor försäljningsframgång. Flera av koncepten rullas nu ut över landet.

Projektfakta

Beskrivning: Butikskoncept

Uppdrag: Konceptuell idé och interiör design

Kund: Åhléns

År: 2015

Mer

Pressförfrågan

Besök Åhlens här

Projekt